Pyreneje, Pico de Marboré, 3248m

Zádumčivý den. V noci pršelo a mraky se držely jen pár set metrů nad námi, přesto vypadá ráno počasí nadějně a tak balíme stany a vyrážíme s batohy vstříc skalní bráně Breche de Roland. Tam dobíráme zbylé dva, kterým se nechtělo předchozí večer sestupovat až k chatě a strávili noc přímo v průrvě. Následuje mnoho hodin cesty téměř měsíční krajinou, občas je nutno trochu lézt a občas není jasný další směr. Přesto se nám daří, i kvůli počasí, které zatím drží. Před jedenáctou dopoledne dobýváme Torre de Marboré (3009m) a další dvě hodiny jdem orientačně náročným skalnatým terénem. Vhodná skalní puklina vyloupne se v pravý čas, když začíná mírně krápat a všichni jsme již zralí na oběd. Po něm nalehko vzhůru kouzelným terénem různobarevné skály, sněhových polí, svištícího vichru a mlhy se slunečními okny, lezecky přes Pico Brullé (3161m) až na nejvyšší bod dne Pico de Marboré (3248m). Vrchol s rozměry fotbalového hřiště nás vítá - mlha se trhá, i něco vidíme! Jsme zas o něco výš než včera, parádní zážitek. Po sestupu nabíráme bágly a přes mohutnou terasu pod jižními srázy hory Cilindro de Marmorés dorážíme k dnešnímu cíli - ledovcovému jezírku Lago Hellado ve výšce kolem 2990m, přímo pod naším hlavním cílem pro den následující - Monte Perdidem. Někteří se koupou v třeskuté vodě, staví se stany, večeříme, nálada je výtečná. Od jihu se však na nás valí peklo. Se soumrakem vypuká krupobití, prcháme do stanů, vichr s nimi cloumá a hučí, načež o pár minut později přichází i první blesk a hrom, zatraceně blízko. Následující hodinku jsme přibiti pod stanovými plátny a bouře zuří se silou sobě vlastní. I když za čas ustanou alespoň blesky a rachot hromů, mohutný vítr a déšť zkouší naše stany dále. A tak tomu bude až do ranních hodin...

Přidáno: 12.11.2015 --- Fotky: B.

<< předchozí den - Pic du Taillon                                                                                                                                                                            následující den - Mt. Perdido >>