Pyreneje, Mt. Perdido, 3355m

Celou noc nás provázel vichr a ještě v čase původního budíčku v 6 hodin nebylo skoro ani myslitelné vyrazit nahoru - byli bychom odfouknuti. S úsvitem se však počasí uklidňuje a po rušné noci vstáváme do těžko uvěřitelné nádhery - obloha je pročištěná a vyfoukaná, jen ve španělských údolích se drží oblaka. Plni naděje dáváme rychlou snídani a sdělujeme si zážitky z večerní bouře a celonočního vichru, nejedna z osádek stanů musela v noci vstávat a znovu kotvit stanové plátno, které náš vanoucí horský společník vyrval... Na Monte Perdido nás čeká 300m převýšení bez batohů, z počátku po skále a pak žlabem plným suti; za necelou hodinu se dostáváme na předvrcholový nos a už tušíme, že to bude paráda. O půl desáté pak stojíme na vrcholu samotném a fascinovaně zíráme do mraků pod námi, do hlubokých údolí i z oblačných peřin vykukujících štítů a španělských dálav... Nejvyšší vrchol naší výpravy je náš a to za podmínek, v které jsme jen tajně doufali! Čirá radost! Fotíme, jeden přes druhého si ukazujeme a i se zas jen mlčky kocháme kolem dokola. Dolů k jezírku Lago Hellado se trousíme postupně, aby se v něm nakonec většina z nás opět vykoupala. Kolem poledne vyrážíme opět s plnými batohy vzhůru k sedlu Cuello del Cilindro (3074m) a poté nám dosud neznámou sestupovou trasou k jezeru Lago de Marmorés (2595m); trasa nás i trochu potrápí, když po ne zrovna krátkou dobu nemůžeme najít schůdnou trasu přes skalní práh, kterým celá severní stěna Perdida v podstatě končí. Nakonec slézáme se zatajeným dechem asi 20m vysokou stěnku, pod níž si konečně oddychneme - Perdido nás pustilo dolů! Sutí sestoupíme až do rozsáhlé kotliny jezera, to obejdeme zprava, načež vysupíme posledních 70m k chatě Refugio Tucarroya (2669m) a u ní se nás zmocňuje nadšení - chata je volně přístupná, útulná a prostorná. Dnes se vyspíme komfortně, což po minulé noci oceňujeme s velikým povděkem...

Přidáno: 10.1.2016 --- Fotky: B.

<< předchozí den - Pico de Marboré                                                                                                                                                             následující den - Hourquette d'Alans >>