Vysoké kolo, 1509m

Budíček nás zvedá přesně ve 3:00 ráno a ve 3:50 už vystupujeme z auta ve zcela tichém Špindlu. Jaký kontrast oproti pozdnímu odpoledni, kdy sem dorazíme znavení po túře! Ale nepředbíhejme. Prvním vrcholkem je Pevnost, kde jsme za jitřního šera, abychom pak pokračovali v naprostém tichu po modré značce na státní hranici na Slezské sedlo a tam uvítali teplé barvy ranního květnového slunce. Pak už je to hřebenovka po červené přes Čihadlo, kolem Petrovky na Dívčí a Mužské kameny, vše v krásném ránu a zcela bez lidí, což je v dané lokalitě unikát. Inu, vstávat brzy se vyplatí... Na Kamenech už jsou pěkné výhledy a ukazuje se i hlavní cíl dne - Vysoké kolo. Osobně jsem na něj chtěl mnoho let a teď se cíl pomalu a zvolna plní. V sedle odbočujeme ze značené trasy, která zcela nepochopitelně vrchol obchází, a po krásném chodníčku (značka tudy samozřejmě dřív vedla) stoupáme vzhůru. Vrchol nás vítá sluncem a naprostou opuštěností, kterou narušuje jen proběhnuvší lasička, roztomilý to tvor. Kochání, focení, vrchol je náš! Funí ovšem vítr a zvolna se začínají dělat mraky, takže vyrážíme dál. Kolem impozantních Sněžných jam a jakési podivné polské stavby odskakujeme na Vysokou pláň a pak mírně klesáme k Violíku, jehož vrchol je opět úskokem do zapovězené I. zóny. Výhled už standartně výtečný. Následuje cesta náhorními pláněmi kolem pramene Labe k obludné Labské boudě, začínají chodit lidé, postupně jich je čím dál více a někdy jsou to šílené zjevy. Vrcholem jsou dva maldí lidé, kteří tlačí do mírného kopce svá elektrokola. Člověk nechápe. Odskakujeme mezi davem hýkajících šulinů na Vrbatovo návrší a pak ještě mizíme do posledního „ilegálu” - na klečí porostlé Zlaté návrší. Opět ticho a krása, jak má být. Vrchol chvíli hledáme, ale pak se spokojíme s jakousi malou vyvýšeninou v kleči, to asi bude ono. Ironií je, že tady riskujeme postih od ochránce a pár desítek metrů od nás vozí lidi nahoru k mohyle Hanče a Vrbaty dýchavičný smradlavý autobus. Absurdita par excellance. Co dodat? Bez dalších příhod dojdeme na Medvědín, tam dáváme dva Prazdroje o ceně 59kč za 0,4l, tatík jede dolů lanovkou a já sbíhám pod ní po sjezdovce do Špindlu, který připomíná disneyland - naprostá a absolutní hrůza. S ranním klidem zcela naesrovnatelné...

Přidáno: 24.9.2019 --- Fotky: B.