Fagaraš 2016, 2.část -> Comisul - Urlea

Druhý den fagarašského putování se na travnatém hřebeni budíme do nádherného rána. Tři z nás večer opovrhli i stanem a dlužno říci, že spát pod širákem na takovém místě a ve výšce asi 1950m, to byl nezapomenutelný zážitek. Už jen ty myriády nočních hvězd, později poněkud ztlumené svitem měsíce, a pak ráno paleta předjitřních barev... Kouzelné. Vyrážíme na první dvoutisícový vrchol - Lutele (2176m), na který si slavnostně odskakujeme všichni i přesto, že je plochý a celkem na něm nic zajímavého není. I dál pak ještě nabíráme výšku a společně zdoláváme Berevoescu Mare (2300m), z něhož se nám poprvé otevírá výhled ve směru další cesty a vidíme už i nejvyšší bod Fagaraše - vrchol Moldoveanu. Společnost nám tu nedělají turisté v outdoorových oblečcích, ale neočekávaně cikánští sběrači borůvek s mohutnými koši přes rameno a očekávaně bača se svým stádem a ostražitým psem. Jediné co by rád, jsou sirky. Jdeme dál, stále po pěšince mezi travnatými pláněmi, nahoru a dolů přes dílčí kóty, na které si už odskakují jen někteří z nás - ti, co namísto borůvek sbírají vrcholy :) Stejně jako den předešlý nás až v odpoledních hodinách čeká nejnižší bod trasy (a také nejnižší bod v celém hlavním hřebeni). Tím je sedlo Zarnei (1923m) a teprve z něj začíná nepřetržité stoupání na nejvyšší bod dne, na kterém staneme všichni společně - vrchol La Fundul Bandei (2454m). Mění se charakter pohoří, čistě travnaté části necháváme zvolna za sebou a směrem k západu už skrz večerní slunce mžouráme na skalnatější rozeklané hřbety, rozmanitě naskládané přes sebe v jednu velkou horskou říši. Závěrem dne je nádherný ostrý hřebínek a sedlo ve výšce kolem 2350m, kde stavíme stany. Skutečnou tečkou pro čtyři z nás je ale až večerní výstup na vrchol Urlea (2473m), jenž absolvujeme za světla zapadajícího slunce a z nějž se naposledy ohlížíme na trasu našich prvních dvou dnů. Zítra už se ponoříme do centrální části hor...

Přidáno: 15.11.2016 --- Fotky: B.

<< předchozí den: Plaiul Foii - Comisul                                                                                                                                                                   následující den: Moldoveanu >>