Fagaraš 2016, 5.část -> Caltun - Avrig

Po spánku v boudě v pohodlí, jenž však bylo vykoupeno večerním příchodem hlasitých Rumunů, vystrkujeme ráno nos s určitým zklamáním - mlha je naším stálým společníkem. Kdekdo si už přitom dělal naděje, že se vzbudíme do krásného rána jako v prvních dnech. Vyrážíme za posledním vysokým cílem, za druhou nejvyšší horou Fagaraše i Rumunska Negoiu (2535m). Jdeme sutí a mezi obrovskými kameny. Legendární výstupová trasa Strunga Dracului (Drákulova soutěska) je kvůli nebezpečí pádu kamenů uzavřena a horu tak obcházíme po žluté značce prostřednictvím schůdnější Strungy Doamnei. Jen co se dostaneme do jižních svahů Negoiu, mraky se trhají do zběsile se honících cárů a slunce se chvílemi ukazuje; samotný vrchol nás vítá sluncem a částečnými výhledy a v podobně dobrém duchu už počasí zůstane po zbytek dne. Sestupujeme a před námi je obávaný exponovaný hřeben Serbota, před kterým varuje průvodce, že prý je ho lepší obejít a kdesi cosi, my však máme suché a rozumné počasí a na hřeben se těšíme, o obcházení tedy nemůže být řeči. Přechod skalnatého hřebínku s pár lezeckými místy tak doprovázejí rozzářené úsměvy, fotíme krásné scenérie, které dramaticky doplňují chuchvalce rychle letících mraků, fotíme sami sebe a obávanou část si vysloveně užíváme. Pořádné hory se vším všudy. Na stejnojmenném vrcholku, kterým je hřeben zakončen, se loučíme se skalnatými pasážemi a vracíme se zpět do říše travin a oblých hřbetů jen s minimem kamenitého povrchu. Je před námi již jen několik hodin pohodového choďáku přes pár vrcholků k jezeru Avrig, ke kterému docházíme večer unaveni, ale spokojeni. Krásný den.

Přidáno: 22.12.2016 --- Fotky: B.

<< předchozí den: Podragu - Caltun                                                                                                                                                         následující den: Avrig - Valea Fratelui >>