Končistá, 2535m

Tatry na otočku! Večer z Prahy, ráno v 5:20 už vyrážíme ze Štrbského plesa. Rozbřesk, tuhý mráz a modrá obloha, paráda. Na Popradské pleso kráčíme letní cestou přes několik starých lavinišť, jde z toho respekt. V půl sedmé nastupujeme do první pořádné taškařice - 450 strmých výškových metrů na Ostrvu, sněžnice chvílemi pomáhají, chvílemi je však sníh ztvrdlý spíš na mačky a ve sněžnicích to klouže, je to dřina. Za necelé dvě hodiny máme tuto první prověrku za sebou a dáváme pauzičku. Začínají se dělat mráčky, ale aspoň nefouká, takže je celkem teplo. Další cesta vede přes vrcholek Tupé (2284m) většinou v suti, chvílemi zasypané sněhem více a chvílemi méně. Těžko se nachází nějaký rytmus chůze. Po dobu dvaceti minut jdou pár desítek metrů před námi dva kamzíci. Hezký. A taky už se samozřejmě odkrývají fantastické rozhledy na okolní štíty, člověk vidí jen tři barvy - bílou, černou a modrou. K tomu je vůkol zcela nepřekonatelné ticho. Z Tupé musíme naneštěstí sestoupit do Lúčneho sedla, odkud teprve vede finální výstup na náš vybraný vrchol. Ten je dlouhý a namáhavý, jednak opět onou nestabilní sutí a jednak tím, že už máme něco za sebou. Těsně pod vrcholem už sil skutečně ubývá a vrcholku dosahujeme s úlevou po osmi hodinách lopoty. Vítá nás sluncem prosvětlená mlha. Celkem jsem už smířen s tím, že rozhled nebude, načež se mlha trhá, klesá a postupně odkryje masiv Gerlachu, který je z těchto míst skutečně monumentální! Chvilku se to vylepšuje, vykouknou i další vrcholky včetně Belianek, ale po deseti minutách říká Končistá dost a je zas mlha. Takže vzhůru dolů. Potkáváme skialpinisty, také stoupají k vršku, my sestupujeme pohodlně sněhovým polem do Štolské doliny a tou postupně až dolů mezi malé stromky, jdeme naslepo lesem, až jsme vyplivnuti ve Vyšných Hágoch. Dřevěnka u místní zastávky električky nás schlamstne jako nic, nabídne výborné pivo a roztékající teplo, odpočíváme a hýkáme radostí nad parádou právě prožitého. Pak už jen nevábný dojezd v Popradu, ten radši netřeba příliš rozmazávat... ;)

Přidáno: 18.4.2019 --- Fotky: B.