Malý Javorový štít, 2385m

Hřeben Svišťového štítu nás vede a nám se dolů ještě nechce, takže jdeme dál na východ, až nás přivítá vrchol Hranaté veže (2260m). Hezký drobný vršek, který nabízí dobrý rozhled. Stále nevíme co s odpolednem a výhled na nedaleký Malý Javorový štít je inspirující. Nejdřív ale musíme sestoupit, což provádíme jinou trasou, která je sice strmá, ale celkem pohodlná. Dole si naplno uvědomíme, jaké je vedro; takže následuje krásně ledově osvěživá koupel v zelených vodách Pustého plesa. Pak dojdeme na chatu, dáváme oběd a rozvahu jak využít zbytek dne, neboť počasí je stále krásné. Původní plán a můj sen Kresaný roh zavrhujeme, protože zjišťujeme jeho obtížnost, načež z rozvahy vyzbývá celkem jasně Malý Javorový štít. Tak tedy po 2h pauze opět nahoru. Kousek po značce, pak rozsáhlým suťoviskem do žlabu a jeho pravým okrajem vzhůru do sedla Malý Závrat. Výstup nic moc, vše je nestabilní a sype se; od sedla už je to daleko lepší - malá pěšinka vedoucí nás neomylně vzhůru. Odpolední čas se ale projevuje typicky, takže se halíme do mraku a výš už postupujeme v hutné mlze. Chvílemi je třeba zvažovat kudy dál, abychom nelezli zbytečně těžké úseky, cestička se ztrácí, ale nakonec úspěšně dosahujeme hřebene, který je chvílemi kousavý a vlastně je možná i trochu dobře, že nevidíme pod sebe. Vrchol je náš! Výhled se nekoná, ale to nevadí, o to větší důvod bude se sem jednou vrátit. Na sestup se vydáváme brzy a pod těžšími místy se od Lenky odpojuju, abych si ještě odskočil na nedalekou Zadnou Javorovou vežu, která mě láká. Snadný rychlý výstup v mlze a za pár desítek minut jsem zase zpátky u můry na sedle Závrat. Sestup žlabem a suťoviskem je těžký až úmorný, přecejen už máme za sebou vlastně dvě túry v jednom dni, nebrání nám to ovšem vzít k chatě přes Zbojnickou kopu, což je takový bobek v horní části doliny, nicméně počítá se. Nu a pak finální večer na chatě a další den kvůli počasí a celkové opotřebenosti organismu už jen sestup do civilizace. Po dvanácti dnech v horách...