Velké Kôpky, 2354m

Začátek velké letní dovolené v horách. Poměrně tradiční bandu tentokrát doplňuje i sám Kapitán Čenda. Začínáme ze Štrbského plesa, z něj na Popradské a dál stoupáme po červené až na chatu pod Rysmi, kde je naše útočiště. Po nutných ubytovacích formalitách odpadáme do pelechu dospat nepříliš výrazný noční spánek z lůžkového vozu. Na túru tak vyrážíme až odpoledne, a sice na nepříliš vzdálený nejvyšší bod hřebene Kôpek. Od chaty nejprve poněkud klesneme, aby se pak stoupalo po celkem široké výrazné lávce na severozápadní ostruhu Velkých Kôpek, jí po skalních stupních na hřeben a po něm již chvílemi vzdušně až na vrchol. Počasí je pěkné a stabilní, takže se z vršku radujeme společně a s výhledem. Na sestupu se poněkud roztrousíme a v pozdním odpoledni se scházíme na chatě, kde padá jasné rozhodnutí, že si večer ještě odskočíme na Rysy. Čenda sice poněkud nechápe náš „extrémismus”, ale jde taky a na vrcholku jsme po sedmé večerní všichni. Západ slunce a večerní světlo se ovšem nekoná, slunce zašlo do mraku. I tak je to ovšem krása být na Rysech takřka bez lidí; to v létě nebývá zvykem, vrchol je po celý den v obležení desítek turistů. Večer užíváme piva a pokecu při petrolejce na chatě s vědomím, že úvodní den se parádně vydařil...