St. Anna, 2172m

Po dlouhé cestě jsme konečně na místě! Parkujeme ve vesničce Tschaval, která je poslední výspou civilizace v 35km dlouhé dolině Val de Gressoney. Všude kolem živo a nad námi obří hory. Krása. Po nutném rozkoukání vyrážíme na odpolední „aklimatizační” výlet někam alespoň kus nahoru, ať něco vidíme a rozhýbeme končetiny ztuhlé po čtyřiadvaceti hodinách sezení v autě. A tak vzhůru lesní cestou, pěkně do kopce, jinak to tu ani nejde, kráčíme zprvu lesem a později už po horských loukách, obdivujeme čím dál lepší výhledy na spousty okolních štítů a pokukujeme s respektem i naším směrem - tam, kde ohromný bílý ledovec mizí v mraku... Docházíme až k jednomu z místních občerstvovacích zařízení (Ristoro Sitten), kde nám uvažování o koupi jednoho piva přeruší rychlé nasedání obsluhy chaty do auta a po chvíli je nám dalším z místních emotivně sděleno, že se stal „incidénte, incidénte!” - jen nějak nevíme kde. Až z toho správného úhlu najednou vidíme dole pod námi převrácené auto na padrť, hezky se asi proletělo mnoha kotouly z travnatého svahu. Oči všech místních sledují situaci, nad autem evidentně někdo leží, jsou u něj lidi, posléze přilétá vrtulník... Raději jdeme zpátky a snažíme se nemyslet na to, co snad pro nás má znamenat takový zážitek hned první den.
   Poněkud stranou od chaty a lanovky dáváme u potoka svačinku, přejde lehký déšť a pak už se počasí až do večera jen vylepšuje. Zastavíme se na kopečku u kaple St. Anna, pozorujeme okolní velikány v podvečerním světle a trochu v nás hrkne, když se mraky trhají a poodhalují chatu Gniffeti, na které máme spát následující den, a nad ní část vrcholu Pyramide Vincent (4215m) - je to tak vysoko! Máme respekt. Sestupujeme stejnou cestou, večerní světlo a majestátní klid hor, jen v dolině nad vsi hučí potok tekoucí z ledovce... Atmosféra. Večer nacházíme pěkné polooficální místo na parking, kde se bude dát vedle auta i pohodlně spát, kecáme do tmy, popíjíme lahvové a nevnímáme ani příliš, že se za vrcholy blýská víc a víc, až když přijede jakýsi italský pár a neprodleně staví vedle auta stan, rozhoupeme se postavit jej taky. A dobře děláme! Záhy po usnutí přichází bouře, hezky horsky drsná, hlučná a s pořádnou průtrží mračen...