Jizera, 1122m

První den s rodinkou v Jizerkách. Počasí pravé letní, slunce, azuro, vedro. Ráno vyrážíme autem na Smědavu, platíme parking a vzhůru nahoru po pohodlné cestě. Kvůli lovu tisícovek se dělíme, ženy s dětmi jdou kratší cestou a my s tatíčkem zdoláváme Smědavskou horu (1084m), abychom se o hodinku později zase sešli na Poledních kamenech (1006m), působivých to skalkách s přímým výhledem na Raspenavu a Frýdlantský výběžek. Chvilku jdeme společně, načež si opět odskakujeme od rodiny, nejprve po krásném povalovém chodníčku na Černou horu (1085m) a poté na skupinu malebných skalních útvarů, které se nazývají Sněžné věžičky (1063m) a nabízejí už celkem utěšený rozhled na Jizerskou náhorní planinu. Dámy s dětmi zatím prohlížejí charismatickou bažinu jménem Na Čihadle, načež se scházíme v kiosku Na Knejpě, kde libereckým párkem a pivem doplňujeme energii. Pak odskakujeme na blízký vrcholek (1013m), podle něhož se jmenuje i zmíněný kiosek, a následuje výstup na ikonu pohoří - Jizeru (1122m), kde jsme všichni společně a užíváme parádní počasí i celkem solidní rozhled, ne až tak příliš zasažený letním oparem. Nu a pak už jen sestup k autu, odjezd k chalupě a dlouhé večerní rozpravy s trochou toho bumbání na schodech před ní ;)