Dvorský les, 1035m

Pozvání za komínářskými přáteli na chalupu v krkonošských Vítkovicích jsme sice přijali, ale rozhodli jsme se vyrazit o den dříve a prochodit východní část Krkonoš zvanou Rýchory, která mě vábila už dlouho. A tak po dlouhé jízdě parkujeme jednoho lednového večera v Horním Maršově mezi hromadami sněhu, za hluboké tmy stoupáme vysilujících 430 výškových metrů po zasněžené cestě na vrchol Kutné (1002m), kde se pohodlně ukládáme na vyhlídkovou terasu nedaleké zavřené Rýchorské Boudy. Spí se dobře, ale ráno je mlžno a hrozivá kosa. Nezbývá než se rychle sbalit a vyrazit. Mlhou prosvítá slunce a zdá se, že bude hezky přesně dle předpovědi; chvilku však ještě sluneční kotouč bojuje s mraky o vládu, aby nakonec skutečně zvítězil. Přichází den jak z kýčovité zimní pohádky, všude spousty sněhu a nad tím vším modré nebe, málo lidí a výhledy... Krása veliká. Lovíme čtyři tisícovkové vrcholy, počasí je stabilní, jen jsme s postupujícím odpolednem nuceni konstatovat, že avizovaná obleva již zvolna přichází. Naše túra je ovšem zcela bez poskvrnky a když se soumrakem přicházíme zpět k autu, je nám už jedno, že následující noc i den bude do zasněžených hor vytrvale pršet. My už budeme v teple chaty, bohatší o zážitky z krásných Rýchor...