Zadní Planina, 1423m

Poslední společné tisícovkaření! Na dva dny do Krkonoš, kde chybělo tatíčkovi posledních pár kopců vyšších 1000m do kompletní sbírky tisícovek ČR. Vyrážíme velice brzy; budíček ve 2:30, cesta prázdnými dálnicemi a po šesté už funíme vzhůru lesem na první kopec, kterým je Jelení hora (1171m). Krásných 300m výškových na úvod si pěkně hned zase seběhneme dolů a dáváme repete na opačnou stranu doliny, kde trůní Kraví hora (1072m) - pěkně od rána rovnou naplno nahoru dolů nahoru dolů, ale tyhle dva vrcholky do žádného okruhu vřadit nešly. Po krátkém intermezzu na Haidě (998m) končí předehra a přejíždíme do Špindlu, kde teprve začíná ta hlavní túra dne. Nějak jsme nevychytali lanovku, či co, ale každopádně nahoru vyrážíme po svých - táta trošku bručí, ale já jsem vlastně rád, že budeme mít okruh poctivý. A tak zase vzhůru, částečně po sjezdovce a pak pěšinkou se spoustou kořenů a šutrů... Slunce začíná připalovat, ale taky už se otevírají pěkné výhledy. Po dosažení horní stanice lanovky vdechneme v rekordním čase tři orosené plzeňské (0,4l za 69Kč, no nekup to, ale holt jsme nad Špindlem) a pak už vzhůru do říše lesů, kleče a borůvčí. Pěkně neznačenou cestou až pod Stoh (1324m), na nějž nevede cesta žádná a posledních 100m je brutální prodíračkou v kosodřevině - uf! Ale máme to, vracíme se na cestu, chvilku jdeme jako páni a pak už zbývá jen jedna zakázaná hora, kterou máme zrovna před sebou - Zadní Planina. Kličkujeme mezi klečí a suťovými poli, slunce pálí a vrchol se pořád zdá tak daleko, až je najednou tady a my na něm. Krása a výhled jak cyp! Po dostatečném vykochání sestupujeme a pak se dělíme, já jdu ještě na Světlý vrch (1314m), který ještě nemám ve sbírce. Zvolna se z odpoledne stává podvečer a návrat po zelené značce je ještě velmi dlouhý, každý zvlášť si dáváme ještě Přední Planinu (1198m), abychom se setkali opět u horní stanice lanovky a zbylé nechutné klesání šli zase společně. Večer po ubytování v penzionu pivo jen zasyčelo a s chutí jsme dali i večeři, neboť jsme měli za sebou krásných 30km s převýšením 1400m. Cha!

Přidáno: 21.6.2023 --- Fotky: B.