Plesná, 1337m

Budík zvoní v pět ráno a i když se vstávat nehce, představa krásného dne na Šumavě nás nakonec z postele zvedá a v 7:50 už vystupujeme na zastávce v centru Železné Rudy. Počasí bez chyby. Kolem teprve nedávno utichlých lyžařských areálů míříme na červenou značku k Debrníku, abychom si posléze „užili” 7km monotónního stoupání po asfaltce. Aklimatizace a důkladné rozchození z Jeseníků je však dobře znát, takže nám to šlape skvěle a říkáme si, že na štědrý večer to tudy po měkkém sněhu šlo přece daleko hůř. V sedle Pod Polomem odbočujeme doprava a dáváme asfaltce pro dnešek již sbohem. Stoupání na Plesnou odhaluje postupně brilantní výhledy, které si obzvlášť já dost užívám, neboť tu jdu teprve podruhé a poprvé byla kvůli mlze viditelnost takřka nulová. Pár minut před desátou jsme na vrcholku, jenž je velký jako fotbalové hřiště, zmákli jsme to od vlaku za 2:10h, což nás příjemně blaží. Vydáváme se kousek po hranici, dáme svačinku, obdivujeme roztodivné bruoky tesaříkovité a pak sestupujeme nádhernou divočinou I. zóny níže k vrcholku Nad plesem (1227m), který mi chybí do sbírky. Kousek pak ještě vezmeme na milost asfaltku, načež hurá do další I. zóny, tentokrát ždánidelské. Jdu tudy potřetí, Lenka podruhé a ujišťujem se, že tudy už nikdy - hledání cesty mezi popadanými stromy je náročné a hlavně zdlouhavé. Ale po nemalé námaze konečně stojíme na vrcholku Ždánidel a já z nich konečně něco vidím! (Poprvé jsem zde byl v noci, podruhé byla mlha jak cyp). A že je na co koukat, Šumava jako na dlani. Kupodivu je vrchol i docela frekventovaný, za našeho pobytu se na něm otočí 5 dalších lidí. Chodí už trošku mráčky, ale přesto je výhled famózní. Sestup už volíme jako normální lidé po pěšince směr Prášily, poněkud níže nechávám Lenku odpočívat a odbíhám si cestou necestou na Dřevěnou hůl (1206m), dál pak už jdeme společně. Přes Horní a Dolní Ždánidla dosahujeme úspěšně hospody v Prášilech právě ve chvíli kdy narůstající černý mrak hrozí nejvíc - nakonec je z toho ovšem stejně jen pár kapek. Nádherný den!