Pyšný štít, 2621m

Předpověď na dopoledne byla příznivá, takže jsme vstali v 5 a vyrazili časně vzhůru k Pyšnému štítu, který jsme chtěli oba víc než hodně. Jedná se o 4. nejvyšší štít Tater a cesta se podle popisu nezdála být moc těžká, což se ukázalo jako pravdivé. Vyrážíme od Téryho chaty kolem Prostredného spišského plesa do Mačacího kotle, kde začíná výstupový žlab; cestou je třeba popasovat se s ne zrovna malými zbytky sněhu, a také nástup do vlastního žlabu není úplně snadný, ale vše překonáváme celkem hladce. Po pravé straně žlabu si pak hledáme další cestu vzhůru, občas je potřeba se trochu vrátit, ale výstup pokračuje dobře až do Malej Laštovičiej štrbiny, kde jsme po dvou hodinách výstupu, tedy před osmou ranní. Chvilku není jasné jak přesně dál a některá místa nás trochu potrápí, ale už před půl devátou dosahujem vrcholu Malého Pyšného štítu (2590m) za parádního počasí, což v nás vybouzí příjemnou euforii. Zde nás předhání dva borci, kteří jdou celý hřeben až na Lomničák a jejich tah na branku nás přesvědčuje, že máme jít dál na hlavní vrchol, z čehož jsme začínali mít trochu obavy. Vrátit se ale můžeme vždycky, že ano. Sestupujeme tedy do sedla k Loktibradě, výhružně se vzpínajícímu skalnímu prstu, načež stoupáme vstříc vršku. Chce se to stále soustředit na správnou trasu, jakékoliv zaváhání člověka vyvede do nepříjemného terénu; vše ovšem klape a v 9:20h stojíme nadšeni na vrcholku Pyšného štítu. Velká krása. Počasí je nejlepší za poslední tři dny, takže se kocháme do sytosti a stejně tak fotíme, nadlábneme se dobrého jídla, a až když se kolem desáté začnou za Kežmarskými štít zvolna vařit bílá oblaka, přimějeme se k zahájení sestupu, neboť jakýkoliv déšť by nás ve žlabu cestou dolů nepotěšil. Přeběhneme opět přes menší vrcholek, bez úhony sestoupíme do štrbiny a i sestup žlabem vychází, byť několik míst je na cestě dolů psychicky náročných. Mraky se kumulují čím dál víc a už je zcela jasné, že vono něco příde. My jsme ovšem v pravé poledne pod stěnou a drsná bouřka s vydatným slejvákem nás chytá až 200m od chaty; stihneme sice krásně promoknout, ale tady dole už je nám to jedno, protože chata nás vítá útulným teplem. Vyrazit brzy se náramně vyplatilo!